Geschiedenis

2014 Lancering MyRetailer. In het voorjaar van 2014 lanceerde DPP haar nieuwe merk: My Retailer. Het lanceren gebeurde tijdens het event “to Know How” in de Kuip waarbij DPP deze nieuwe oplossing voor de Retail liet zien. Met My Retailer assisteert DPP de retail bij het maken, coördineren, produceren en distribueren van POS materiaal. Als het nu gaat om print, drukwerk, internet en / of mobiele devices, Myretailer ondersteunt het allemaal. Met onze slimme editor bespaart de Retailer veel tijd en geld omdat u de wijzigingen in documenten niet alleen beheert maar ook zelf kunt wijzigen. De oplossing wordt geleverd in de “Cloud” waardoor de MyRetailer overal bereikbaar is met een internet verbinding.

Lees meer over My Retailer en ons systeem dat werkt op basis van Adobe InDesign Server Technologie.

2013 Een nieuwe machine park!  DPP  investeert in een nieuw machine park en blijft trouw aan de huisleveranciers Xerox en HP Indigo.  DPP werkt altijd met “state of the art’ apparatuur. Logisch want we staan voor levering van de beste kwaliteit!

De Xerox iGen3 is dan ook vervangen voor een Xerox iGgen4 met matte tonder. Met deze nieuwe machine kunnen we een formaat van 66 cm. verwerken. Ideaal voor offerte mappen, drieluiken A4, plafonhangers voor de Retail of oblong brochures. Hiermee zet DPP weer een stap vooruit in de mogelijkheden die digitaal drukken biedt.

En alsof dit nog niet genoeg was is een er geïnvesteerd in een nieuwe HP Indigo 7500. Deze machine is vooral snel waardoor DPP nog sneller grotere digitale producties kan verwerken. Daarnaast kunnen we tot 400 grams papier verwerken.

Lees meer over het machine park van DPP.

2012 De start van onze totaal oplossing voor de Retail branche, met als eerste klant “Etos”. DPP levert POS oplossing van schapskaartje tot Abri poster in een paar muisklikken.

2011 Oprichter Ronald Giethoorn gaat zelfstandig verder met DPP. Ronald Giethoorn: “Als specialistisch bedrijf kan je beter zelf op je benen staan, zodat investeringen en beslissingen altijd in het belang zijn van DPP. Een eigen koers past het best bij DPP en is het beste voor onze klanten.”

2009
 De recessie raakt de hele wereld maar de grafische industrie in Nederland wordt dubbel zo hard geraakt. DPP neemt op tijd maatregelen en integreert processen, waardoor het bedrijf “lean en mean” kan produceren en klaar is voor de toekomt.

2009 DPP neemt de print faciliteiten over van Factotum Media. Hiermee investeert DPP in de Xerox IGen en wordt de volledig geautomatiseerde print applicatie voor makelaardij geïntegreerd bij DPP. Vier medewerkers gaan mee naar DPP.

2008 DPP bestaat tien jaar en verhuist naar een nieuwe locatie in Houten, waar ze een “state of the art” pand betrekt. Het pand is zo ingericht, dat DPP efficiënt kan werken en kan groeien. Nieuwe activiteiten worden opgezet en bestaande activiteiten, waaronder fulfillment, worden uitgebreid.

2007 www.goededoelenkaartje.nl wordt opgezet door DPP. Een mooie web2print oplossing waar tien gerenommeerde goede doelen aan meewerken. In 2008 wordt ruim € 50.000,- gedoneerd aan de doelen door DPP.

2007 Poobies.nl start haar productie bij DPP. Eigenaar Erik Asselberghs zegt hierover: “Zonder DPP hadden wij de groei van ons bedrijf nooit waar kunnen maken. Dankzij een geautomatiseerd proces was DPP in staat onze orders efficiënter en daarmee sneller te verwerken. Zo werd de door ons toegezegde doorlooptijd gehaald, zonder concessies te hoeven doen op het gebied van kwaliteit”.

2006 Icemedia wordt partner van DPP. Hiermee breidt DPP haar diensten verder uit met o.a. fulfillment. Ook de nabewerking wordt fors uitgebreid, om aan de gewenste doorlooptijden en kwaliteitseisen te kunnen voldoen. Sven Rusticus, CEO Icemedia 2006, over DPP:”DPP en Icemedia zijn sterk geïntegreerd. Beide bedrijven hebben dan ook geïnvesteerd in automatisering, efficiency en kwaliteitscontrole. Zonder deze stappen stonden beide bedrijven er nu niet zo voor”.

2005 DPP investeert in twee HP Indigo 5000 machines. De apparatuur is stabieler, waardoor het bedrijf robuuster kan produceren, wat de groei van het bedrijf ten goede komt.

2004 DPP wordt onderdeel van de Giethoorn Media Groep, waar ze als specialist op gebied van digitaal drukwerk toegevoegde waarde biedt aan één van de grootste grafische concerns van Nederland op dat moment.

2002 DPP verhuist naar Houten en neemt Access Colour, een digital drukkerij uit Utrecht, over. Access Colour beschikt over goede ICT kennis en ICT oplossingen, waardoor DPP haar groei kon doorzetten. Met het in huis halen van deze ICT kennis start DPP met haar eerste Web to Print oplossing.

1998 DPP wordt opgericht door twee directeuren, Paul Janssens en Ronald Giethoorn en start in Nieuwegein met hoogwaardig digitaal drukwerk (HP Indigo) in midden Nederland. De focus ligt metname op reclamebureaus en drukkerijen, waarmee het bedrijf een snelle groei kan ondergaan.