Nieuws

Twee nieuwe HP Indigo’s voor DPP - 27 oktober 2015

De twee nieuwe HP Indigo 7800 zijn er!

1863a-300Goed nieuws bij DPP! Wij hebben onze oude HP Indigo machines vervangen voor twee gloednieuwe HP Indigo 7800 digitale drukpersen! Met deze persen kunnen we u nog meer mogelijkheden bieden en gaan we nog sneller leveren. We kunnen nu dikkere substraten bedrukken tot wel 450 grams en kunststof verwerken. Bovendien zijn de machines uitgevoerd met een extra kleurunit zodat we ook met PMS kleuren kunnen drukken. Komt u de persen gerust snel bewonderen, we leggen u graag alles uit over de mogelijkheden. Uiteraard staat de koffie klaar! Contact met DPP voor meer info!

Tips&Tops, de klant aan het woord! -

In deze nieuwsbrief geven we Bas Both, eigenaar van Grafisch Goed Geregeld het woord.

0FFAFF06-A19C-4813-89ED-49DFCAD9104AWaarom is uw keuze gevallen op DPP als leverancier.

De reden waarom ik gekozen heb voor DPP als leverancier is eigenlijk heel simpel. Toen 2 jaar geleden mijn toenmalige werkgever failliet ging, was de keuze om zelfstandig ondernemer te worden, met een groot netwerk aan specialisten en 24 jaar ervaring, vrij makkelijk gemaakt. Vanaf dag 1 kwam er een stroom van aanvragen binnen van klanten, waar ik jarenlang een zakelijke relatie mee had opgebouwd. Om al deze aanvragen te realiseren was DPP een van de specialisten die meteen klaar stond. Het orderpakket paste door hun veelzijdige machinepark perfect in het plaatje. De vraag was niet hoe we het gingen doen, maar wanneer. Vanaf dat moment is de samenwerking tussen DPP en Grafisch Goed Geregeld alleen maar intenser geworden. De nieuwe ontwikkelingen binnen DPP bieden nog steeds voldoende invulling aan de behoefte van mijn klanten.

Zijn er vanuit u, uw bedrijf of wensen van uw relaties behoefte waarmee DPP zich naar u toe nog verder in zou kunnen onderscheiden of moeten ontwikkelen
bas bothLeuk dat je dat vraagt. Wij zijn op dit moment samen met DPP een nieuw traject in gegaan mbt de online opmaak- en bestelportal MyRetailer Light. Deze online portal maakt het voor klanten mogelijk om niet alleen een visitekaartje op te maken, maar ook complete folders, brochures enz. op te maken. Dit is op zich niet uniek, maar DPP gaat hier een stap verder in! Waar de meeste aanbieders stoppen, biedt MyRetailer Light genoeg extra mogelijkheden. Een perfect systeem dat de orders meteen de automatische workflow in schiet. Het werkt op basis van Indesign templates, een must zodra je met wat meer ingewikkelde vormgeving en styling bezighoudt. Het prettige aan DPP is dat ze als partner open staan voor onze ideeën en ze bieden voldoende mogelijkheden wat de samenwerking erg plezierig maakt. Na enkele eerste demo’s bij klanten zijn we nu de eerste portals aan het inrichten. Het systeem levert een aanzienlijke tijdwinst, gemak en kostenbesparing op. Tevens is het in zekere zin ook een vorm van klantenbinding.

Welke Focus zou u DPP meegeven voor de komende jaren.
De focus zoals ze nu hebben spreekt mij zeer aan, ze volgen de ontwikkelingen op de voet. Hun persoonlijke benadering geeft voldoende ruimte om te laten weten wat er speelt. Op dit moment kan ik niet iets specifieks meegeven voor de komende jaren.

Ik heb een vraag aan Eric van Leeuwen!
Er zijn diverse ontwikkelingen in het toevoegen van NFC-techniek aan druk- en printwerk. In hoeverre is DPP bezig met de ontwikkeling van deze techniek?

nfc-papier-opbouwNFC-Tags ( Near Field Communicatie ) maken het mogelijk content op specifieke gebruikers op specifieke locaties af te stemmen. Door de smartphone tegen de NFC-tag aan te houden wordt direct een app gedownload. Dankzij de NFC-tag is men in staat de respons van de lezer te tracken en analyseren.
Papier met NFC is een constructie, waarbij een NFC-chip ‘ingebouwd’ wordt in het papier.
In feite zit de NFC-chip tussen twee op elkaar aangebrachte lagen papier. Op deze wijze is het mogelijk om de voordelen van papier met de voordelen van NFC te combineren.
Toevoegen van een NFC-tag in drukwerk zal, gezien het gebruik van de smartphone en de mogelijkheden om informatie te verkrijgen, zich verder gaan ontwikkelen. Bij DPP volgen we deze ontwikkeling nauwgezet. Het is echter momenteel is het nog erg kostbaar en alleen door specialisten te produceren, maar ook dat zal snel kunnen veranderen.
Hierbij zien we gelukkig weer dat er eerst via het medium print de aandacht wordt verkregen.

Tips&Tops: de klant aan het woord - 7 juli 2015

APS GroupWaarom is uw keuze op DPP als leverancier gevallen?
We waren op zoek naar een partij voor het maken van visitekaartjes, met specifieke stansvorm en op afroep. DPP was de enige digitale drukker die, samen met APS Group, deze uitdaging durfde aan te gaan. Het eerste bedrijfsbezoek gaf een goed gevoel over de structuur van het bedrijf en de visie die men had.
Na een aantal testen zijn we tot een goede werkwijze gekomen, waar wij en onze klant tevreden over zijn.

Zijn er vanuit uw bedrijf (of wensen van relaties) behoeften waarmee DPP zich nog verder zou kunnen onderscheiden of zou kunnen ontwikkelen?
Op dit moment voorziet DPP in de behoeftes die wij/onze klanten hebben. Maar we staan zeker open voor nieuwe ontwikkelingen in de markt.
Als er nieuwe technieken zijn zullen we die zeker bij onze klanten presenteren. Wij stellen het op prijs als leveranciers ons op de hoogte houden van ontwikkelingen binnen hun bedrijf. In sommige gevallen kunnen we daar zelf een bijdrage aan leveren en dat versterkt het partnerschap.

Welke focus zou u DPP willen mee geven voor de komende jaren?
Als inkoper ben ik altijd bezig met nieuwe ontwikkelingen in de grafische markt. Ik ben van mening dat rondom inprinten, in de breedste zin van het woord, de nieuwste ontwikkelingen zullen gaan plaatsvinden.
Denk aan 3D printen, inkjet technologie maar ook electronica printen in drukwerk. Van deze ontwikkelingen zal de inkjet de grootste omslag in de grafische sector zijn. Hetzelfde als wat er met zeefdruk is gebeurd. Deze markt is nagenoeg volledig overgenomen door de vlakbedprinters.

Welke vraag zou u ons willen stellen en aan wie of aan welke afdeling?
Ik wil dan graag terug komen op het inkjet printen en stel mijn vraag aan Ronald Giethoorn. Waar denk jij waar het de komende jaren naar toe gaat in de grafische industrie op het gebied van druktechieken?
Ronald: Inkjet markt zal enorm groeien. Ik denk zelf, dat het eerder offset zal gaan vervangen dan digitaal drukwerk. Omdat inkjet gericht is op standaardisatie en volume. Digitaal drukken bij DPP is meer gericht op lage volumes en maatwerk. Maar wij volgen deze trend nauwlettend.

Win een zeiltocht in de Zeeuwse Carribean! -

IMG_4182 (1)Het gaat DPP voor de wind.
Samenwerking is daarvoor een keyword, zowel intern, als collega’s, als extern met onze relaties.
We weten dat er in de zomermaanden iets minder wind zal zijn. Dan moet je extra creatief zijn om toch vooruit te blijven gaan. Hierbij komt weer het woord samenwerking om de hoek kijken. En wat is er nu mooier om te zien als dat lukt en om er met elkaar van te genieten!
Win een dagje zeilen met de kapitein van DPP en je favoriete ordermanager!
De loting zal zijn onder onze relaties die, in de maanden juli en augustus, meewerken om DPP de wind in de zeilen te houden. Elk zuchtje wind kan hier aan bijdragen!
In september zal DPP met vier relaties, het ruime sop van de Zeeuwse Carribean kiezen.

Dinsdag 1 september 2015 volgt de uitslag.

Even voorstellen: Pascal, Senior Ordermanager - 5 juli 2015

DPP-Pascal de WildtSinds 1 april j.l. is Pascal de Wildt bij DPP in dienst gekomen als senior ordermanager. Samen met Sharon Scholten en Eugenie van Kesteren vormt hij het ordermanagement van DPP en zijn het aanspreekpunt voor al uw vragen, offertes en lopende opdrachten. Pascal heeft een jarenlange ervaring als bedrijfsleider in de offsetmarkt en de laatste 6 jaar in de digitale wereld van print.

We zijn blij met de expertise die Pascal binnen ons team inbrengt!

Contact: mail: om@dpp.nl of bel: 030-2548140

Groei en opschalen van onze productie. -

DPP-Verne HarnishDPP mag trots zijn op ruim 15 jaar ervaring met digitaal drukken. IT staat steeds meer centraal! Met behulp van het goede ondernemersmodel van Verne Harnisch is DPP bezig aan een nieuwe fase. We hebben doelen neergezet voor groei en vergaande automatisering. Hierdoor zullen we blijven investeren en kunnen we in de toekomst nog sneller en beter leveren!
We nemen jou, als relatie, graag mee op deze reis!

De eerste stap die je gaat merken is het opschalen van onze productie. Vanaf 1 september 2015 gaan we onze uren uitbreiden naar een volledige twee ploegendienst om de capaciteit in productie te vergroten. Door van 7.00 uur ’s ochtends tot 22.00 ’s avonds te produceren, kan DPP vooruit werken en maken we meer ruimte voor ad-hoc werk. De markt wordt steeds sneller; 70% van ons digitale drukwerk moet dezelfde dag verzonden worden.  

In de zomer staat DPP uiteraard gewoon voor je klaar.

Namens directie en alle medewerkers van DPP wensen wij jou een goede zomer en een mooie vakantie!

Nieuw bij DPP: Whatsappbook - 19 februari 2015

Schermafbeelding 2015-03-02 om 10.40.27
Een nieuwe ontwikkeling bij DPP die nu live is: Uw WhatsApp story in boekvorm. Een herinnering om te bewaren.
DPP start een samenwerking met Whatsappbook.com. Whatsappbook is een nieuw wereldwijd initiatief, waarbij je via een app-omgeving met één druk op de knop een boekje kan bestellen van een WhatsApp story. Communicatie via diverse apps zijn niet meer weg te denken, zijn grappig, emotioneel en zijn in veel gevallen een boekwerk waardig. Whatsappbook en DPP spelen hierop in. Bestellingen komen vanuit de hele wereld.

De prepress van DPP -

Peter PrepressBinnen onze digitale drukkerij is de prepress een belangrijke schakel. Wij controleren de door u aangeleverde bestanden of deze probleemloos gedrukt of geprint kunnen worden. Wanneer dit niet het geval is, bieden wij u graag de service om samen tot een correct bestand te komen, waarbij de kwaliteit gewaarborgd blijft.

Wij zijn er voor advies op het gebied van aanlevering, opmaak en verwerking. Uw te printen bestanden zijn onze zorg. Met onze state of the art workflows qua preflight, impose en colormanagement zorgen wij er altijd voor dat wij printen wat u verwacht.

Naast het maatwerk drukwerk, hebben wij tevens veel geautomatiseerde oplossingen welke in beheer zijn van de prepress afdeling. Hieronder vallen ook de vele mailings en het personalisatiewerk dat we wekelijks realiseren. Ook hierin controleren en begeleiden wij de aanlevering van het document en bijbehorende variabele data.

VKP – geautomatiseerde visitekaartjes -

visitekaartjes-drukken Sinds enige jaren is het bij DPP mogelijk om orders voor visitekaartjes volledig digitaal aan te bieden. Dit is een volledig geïntegreerd proces. De klant kan de bestelling afhandelen in eigen systemen en vervolgens de order, zonder tussenkomst van een ordermanager, direct plaatsen in de systemen van DPP.

Om een digitale order bij DPP te plaatsen dient de klant een drukgereed bestand (PDF) te plaatsen op de FTP server van DPP en een order opdracht door te geven aan de webservice van DPP doormiddel van een XML.

Het product

Geautomatiseerde verwerking vereist niet alleen standaardisatie van het proces maar ook van het product. Het standaard product wat wij via dit proces leveren kent de volgende kenmerken.

  • Vast formaat: 85 x 55 mm
  • Full color bedrukking (4/4)
  • Papiersoort OnOffset 300 grms
  • Bestelhoeveelheid altijd een veelvoud van 100
  • Standaard verpakking (Boxxi)
  • Verzending via TNT post als brievenbuspost (in NL of in overleg daarbuiten)

Er wordt dagelijks geproduceerd, voor 12:00 uur besteld op werkdag 1 betekent op werkdag 2 met de post mee. Als verzendetiket gebruiken we een in de stapel mee geprint adresetiket (met hetzelfde formaat als een visitekaartje). Het etiket kan subtiele branding bevatten.

Tips&Tops, de klant over DPP -

vkaartje_logo

Deze keer geven wij het woord aan Ed Cornelissen, eigenaar van Cornelissen Grafisch Specialist. DPP is partner van VKaartje, de web2print applicatie speciaal voor visitekaartjes.

  1. Waarom heeft Cornelissen grafisch specialist DPP als leverancier gekozen?
    DPP is één van de meest geautomatiseerde grafische bedrijven in Nederland. Zeer goed in digitale drukwerkproducties en vooral in visitekaartjes met automatische workflow. Wij zoeken partnerships met drukkers die gespecialiseerd zijn in een bepaald segment. DPP is zo’n gespecialiseerd bedrijf voor onze visitekaartjes. Buiten dat voelen wij een goede click met DPP, ook belangrijk.
  1. Heeft u wensen, waarmee DPP zich verder zou kunnen ontwikkelen?
    DPP zou meer kunnen ‘servicen’, door breder aan te bieden. Denk hierbij aan kleine oplages verpakkingen of etiketten. Die business ontwikkelen, je onderscheiden in productmogelijkheden. DPP kan dat!
  1. Welke Focus zou u DPP meegeven voor de komende jaren.
    Een cruciaal onderdeel van elke onderneming: weet wat er bij je klanten leeft. Daar kom je het beste achter door naar ze toe te gaan en te luisteren. Wat boeit de klant en waar willen ze naar toe groeien? Wat kunnen wij daar, als leverancier, mee doen? Out of the box denken en meedenken.
  1. Cornelissen grafisch specialist stelt Mathijs Oomen van DPP een vraag.
    Op dit moment zijn afwijkende producties een trend. Enerzijds de retrolook, anderzijds de natural/hippe eco-look. Onderscheidende producten, dat is wat de klant wil.
    Wanneer komt die kleine afdeling bij DPP, die gespecialiseerd is in onderscheidende business kaartjes?
    Het antwoord van DPP:
    Ook het maken van speciale business cards is mogelijk! Vkaartje maakt nu gebruik van de VKP onze “visitekaartjes productie”. Deze productie is afhankelijk van een aantal standaard waarden zoals papier en formaat. Naast de VKP heeft DPP ook de mogelijkheid om producties geautomatiseerd te produceren door middel van McPrint. Op deze manier kunnen allerlei custom artikelen worden aangemaakt en geproduceerd. In 2015 ontwikkelen we vol door op dit platform. Klanten kunnen nu al terecht bij DPP voor bijzondere visitekaartjes en mooie bijzondere drukwerkproducties.